Hundreda

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Emma Hammar - 24 november 2011 23:10

Nu har jag suttit uppe och gjort ett fysträningsprogram till Diesel och Gunnika som är en del av mina uppgifter i utbildningen. Hm undrar när jag ska göra en till mig själv? 

Av Emma Hammar - 24 november 2011 22:03

Hela helgen ska jag och Arrac gå hundmöteskurs. Jag tycker att Arrac behöver gå kurser och varför då inte lika gärna gå sådant vi ändå tränar på? Just nu är det mycket miljöträning och hundmöten vi tränar och givetvis spår och annan nosaktivering för att hans energi ska gå till sin rätta! Jag tycker dock alltid när vi är ute och miljötränar att alla hundmöten lyser med sin frånvaro?! Väljer jag dåliga plaster?


Så i morgon efter jobbet åker jag till ÖBK där de har hyrt in sig för att hålla kursen, för att få luta mig tillbaka och lyssna på teori och höra planerna för helgen. Så i morgon kväll är det inga hundar mellan 18-22. Sen är det hela lördag och söndag med hundmötesträning.


Zelda är hemma med husse under helgen. Nästa helg är det hennes tur för då är det sista helgen på friskvårdsinstruktörshelgen. Hoppas man lyckas få sitt diplom då   

Av Emma Hammar - 24 november 2011 18:51

Dagen blev inte som jag hade tänkt. Jag ville göra massor med min lediga dag men det visade sig att kroppen orkade inte ett smack! Jag fixade trappan och det blev ju massor med skräp efter den dubbelhäftade tejpen. Som tur var har jag två hundar som kan hjälpa till med städningen  


Arrac kommer med den sista remsan!


 

Zelda visar att hon också minnsann kan! Hon var jätteduktig! Jag har inte tränat detta tidigare med henne så hon lärde sig av att titta på Arrac!


Högen som de har samlat i mitt knä


Hundarna busar efter jobbet


Tränade Zelda att gå på kompostgaller. Hon är jätterädd för dem och gillar inte att gå på konstiga underlag. Nyttig självförtroende övning!  


Det var lite men hundarna har fått hjärngyma ca 20min var... Ynkligt jag vet....   

Av Emma Hammar - 24 november 2011 16:05

Jag har suttit och fixat mattor i trappan idag. Nu vill jag ju köpa massa fin inredning till de nyinredda rummen... men inför jul så kan jag ju glömma nya möbler och inredning    Men det får vara tomt och fint så länge  


Så här blev det     

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards