Hundreda

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Emma Hammar - 6 november 2011 16:28

För en gång skull en lugn dag! Startade den visserligen med en privatträning på hemmaplan. Sedan har jag jobbat lite grann hemma. Men det känns som jag har tagit det lugnt! Riktigt skönt!





Jag sitter och kollar storlekar på denna klövja från Snowdog.se då jag ska börja min fysträning med Arrac snart! Den kostar många pengar men ska vara riktigt bra för den som vill träna, vandra med packning osv med sin hund. Det är viktigt hur den sitter för att hunden ska få belastningen rätt på sin kropp.


En vältränad hund kan ha packning på 30% av sin egen kropps vikt. Detta innebär att Arrac bara får ha 6kg. Det låter så lite! Men han är ju en liten plutt! Zelda får ha 15 kg vilket lät lite häftigare. Men i hennes fall så ska hon ha 0 kg pag av sina leder! Så Arrac är ändå den som får bära tyngst av dogsen här hemma   Så alla ni som har klövje som aktivering tänk på att 30% är för en VÄL tränad hund.


Denna väska kostar tillsammans med frakten 1700kr. Får se när jag har råd att köpa den. Måste räkna lite på det. Men det blir denna helt klart!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards