Hundreda

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Emma Hammar - 3 november 2010 21:38

Buren är inte klar än. Stommen är klar och silvertejpen har gjort det igen! Den håller nu, dock inte för små tjockisar som vill ligga PÅ buren... Men i den!


Tyget på framsidan tar sin tid. jag har lappat ihop hålen och sytt så gott det går. Jag har nålat upp tyget så nu ska det bara sys fast... 


Om det inte vore för att han vill ha sönder den igen!!!!! Mupp unge!  


  

Se så fint jag har nålat fast tyget    Blir en salig blandning på mönster på denna bur... haha om han har sönder den mer kanske jag ska lappa ihop den med rosa tyg med orange blommor!


Ja det var marrodören - IGEN! Nu sliter han sönder en toarulle... Hur ska detta sluta   


Har städat och donat lite hemma också men det är långt ifrån klart men lite bättre. Jag gör ju sällan sånt numer... Det är min underbara karl som städar, tvättar och lagar mat. Juste jag glömde han fixar sånt på tomten också som ved och sånt      Han jobbar ju bara 5 dagar i veckan och jag jobbar ju 7 dagar så det jämnar ju ut sig  


Så när jag fick en avbokning på en privatträning  i morse så passade jag på att göra lite nytta. Hoppas Robert märkte nått   


Har haft privatträning, ett nytt ekipage idag i vardagslydnad. Det var en ursnygg blandras kille Cocker/Tibbe så himla vacker, det har jag lärt mig att man kan komma långt med    Det brukar jag säga till Arrac 


" Tur för dig att du är så söt, annars..."

Av Emma Hammar - 3 november 2010 15:22

Arrac den lilla marrodören har ju haft sönder sin Canvas bur för ett bra tag sedan. Jag tänkte att jag kanske kan behöva den så ska försöka ge mig på att laga den. Dels har han rivit sönder framsidan som bara är trasor och så har lillmongo legat PÅ buren då jag hade den i bilen för ett tag sedan så ställningen har knäckts!!!


Ja det gick till så att först rev han sönder framsidan så han tog sig och sedan la han sig på buren för att komma högre upp och spana på när matte kommer tillbaka.... se för er själva....


   


Det som behövs för att åtgärda detta är denna utrusting

Sax, tyg, nål, tråd, silvertejp och såklart delarna som har trillat av!!!


Jaja vi får väl se om jag lyckas lappa ihop den!?!?  

Av Emma Hammar - 3 november 2010 15:11

Fick ett sms av Camilla att Triss har fött 10 stycken valpar  !!! Det blir många små "Jack" att välja mellan då 7st är hanar!!! Då såklart 3 st tikar. Men det kan komma fler valpar än så! 


Om två månader har äntligen Camilla en valp hemma hos sig, lagom till nyår. Arrac får då en liten träningskompis   


Så bli underbart att följa valparna! De 3 första veckorna får ingen komma dit men sen är det fritt fram. Första gången tar Camilla med sig hela familjen men sen kan hon räkna med att jag tänker storma dit!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards