Hundreda

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Emma Hammar - 18 november 2010 17:59

Det är med stor sorg i mitt hjärta som jag talar om detta... Jag orkar inte länge det var för tufft med en unghund. Jag har lämnat bort Arrac till hundstallet...


  

AAaaaaaaaaaaaaa gick ni på den??????!!!!


Nejdå jag har varit på arbetsintervju på hundstallet! Det gick jättebra, jag ska få provjobba nästa torsdag (med betalning). Jag hade med mig Arrac i bilen och passade på med lite miljöträning efter intervjun   


   

Stadgeträning blev det massor av. Ligga på fält med andra hundar som går omkring. Sitta kvar. Platsliggning intill tunnelbanan.


Sitta på bord är vi duktiga på, även hemma   


   

En sötlök som passivitetstränar, sitter kvar (trots 1000 ungar som går bakom) sitta på bänken vid tunnelbanan är också kul!


Passivitesträning.... spanar på folk och sitter lutad mot matte och har det jätte mysigt!!! Han fan sig till ro ganska snabbt och satte sig ner. Vilket är ett stort steg för lille herrn i nya miljöer. Dock så är han ju inte helt passiv då han spanar... Går folk i parken.


Fint med slottet bakom


Sen stannade vi hemma hos mina päron i flera timmar och det blev lite hundbus och sen var vi inne och pratade. Det är första gången han ens får komma in hos mina föräldrar, och han skötte sig ypperligt! Nu kanske han är välkommen igen   Jag hoppas ju att kunna smöra in oss så hundarna får vara med på julafton! Har jag tillräckligt med pli hunden så kanske, kanske...


Jag hoppas jag inte skrämde er allt för mycket  Skulle aldrig i livet göra mig av med mitt "äckligt" underbara lilla tonårsmonster!!! 


 

Av Emma Hammar - 18 november 2010 09:05

Jag och Arrac ska åka iväg på lite äventyr in mot den stora staden. Tar med mig kameran så hoppas jag att jag kommer ihåg att knäppa lite bilder till er   Dagen är inte så gammal än och jag har inget annat spännande att berätta än så länge...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards