Hundreda

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Emma Hammar - 6 november 2010 21:21

Här kommer några av bilderna från dagen. Tyvärr blev mycket suddigt men det får väl gå ändå!


Jag och Arrac tränar fritt följ. Vi jobbar på hans attityd och fokus på mig men också på positionen. Då har vi inte utgått från utgångsställning där vi hade massa ljud. Bryta mönstret genom att själv har fått söka upp sig till min sida och belönas där! En helt annan attityd och nu springer han INTE bort från mig som han brukar kunna göra i ett fritt följ  


        

Jag är den röda tomten. Bilden i mitten har vi Åsa och Birre. Vi blev ju bara 2 deltagare idag!!!! Flera återbud och sjukdomar... Så jag och Åsa fick DeLux träning idag! Så vi har verkligen finslipat på vad vi behöver idag. Åsa och Birre är kanonduktiga men hittade nya saker att träna på även dem. Jag själv fick massa nytt att ta med mig! 


Jag belönade Arrac bort från mig med en boll som belöning bakåt för att hitta drag läget i hans position som är på tok för långt fram. Här lämnar han tillbaka bollen jättefint! 


Jag bad alla om hjälp att granska min träning med radar syn... De har hittat många saker som jag själv har letat efter utan större framgång...    Nämligen att jag VET att jag har belönat och förstärkt kedjor utan att komma på VAD! De andra hjälpt emig verkligen och de hittade ganska snart vad jag har pysslat med under flera månader... 


Så jag är jätteglad att jag nu har fått hjälp att hitta det så jag kan fortsätta att träna. Jag tyckte också innan att jag är tydlig i min hundträning, dock inte tillräckligt. Jag har planen tydligt innanför pannbenet men nu måste det ut o praktiken också på heltid. Jag är tydligt när jag tänker på vad jag gör men när jag inte är helt närvarande som t ex när jag pratar med Åsa och Carro vad vi ska göra.... Då upptäck det att jag gör massa knasiga saker   Carro frågade mig flera gånger varför gör du så? Finns det någon tanke med vad du gör nu? Osv... Självklart fanns det inga svar från min sida då jag inte tänker på vad jag gör.... Så struktur behöver jag! Nu har jag fått konkret hjälp!


Duktig Arrac - lämnar av bollen! Vi hade en knackig start på dagen jag och Arrac men på eftermiddagen så började det bli riktigt bra. För att vara ärlig så kändes det jobbigt på förmiddagen då ingenting blev som jag hade tänkt. Jag hade på tok för stora krav och blev bara ledsen när det inte gick något vidare... Tur att jag har fått hjälp så det blev positivt! Klumpen i magen som jag hade på morgonen FÖRSVANN!!! Hihi!


Nu är jag sådär tränings sugen... Hmm kan ju inte gå ut nu och träna. Jag ska sova på saken så allt sjunker in så jag får träna lite i morgon kanske   


Nu ska jag vila, se på film och käka popcorn!

Av Emma Hammar - 6 november 2010 18:03

Massa skoj och nyttig tärning för framförallt mig! Jag sa att jag ville ha hjälp att strukturera upp min träning och framförallt i fria följet där jag vet att jag har omedvetet belönat något jag inte vill ha. Det har jag verkligen fått hjälp med idag!


Just nu är jag helt slut och jätte trött! Jag ska lägga upp bilder från dagen och återkomma med dem. Om jag piggnar på mig efter middagen så kanske de redan kommer upp ikväll!


Ps. Robert har spårat med Zelda idag   

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards