Hundreda

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

En härlig promenad

Av Emma Hammar - 5 november 2010 11:05

Känns som det var evigheter sedan jag och Arrac var på en långpromenad! Fint väder och skönt att vara ute. Det är sällan vi går så här långa sträckor vanligtvis är vi ute länge och gör massor fast promenaden inte är särskilt lång. 


En dryg timme och mest bara "gå" rätt skönt det med ibland. Jag kan ju inte hålla mig till en sak bara så visst tränade vi lite också    Koppel träningen har sett bedrövlig ut de senaste veckorna. Innan jag blev sjuk så var koppelträningen hyfsad och nästan bra. Så första kilometern idag vi jag upprepa massa gammal träning. Andra kilometern gick bättre och bättre. Den sista kilometern hem trippade han mestadels jättefint på vänster sida. 


Lite lös var han också och busade med mig. Rätt var det var kände jag mig lite ut tittat. Mycket riktigt där står en pytteliten Cavalier valp och tittar på mig. Arrac var lös och hade inte sett den så jag tänkte bara traska vidare. Jag såg då matten och jag sa "hej"... Smart Emma! Då kollar ju Arrac och får syn på den lilla och kunde Arrac prata så ropade han "KOMPIS!" Så blev det valpbus.... Stackars valp. Jag fick ju inte Arrac... efter en liten stund. Då blev valpen lite kaxiagare då Jag höll i Arrac hehe. En lite tjej på 15v så UNDERBAR!


Jag tränade inkallning med fokus på ingångarna. De börjar se mycket bättre ut nu! Nu kommer han som ett skott och det ser ut som han ska springa förbi mig (vilket han brukar göra) men i sista stund slänger han runt kroppen och dunkar i mitt lår och sätter sig i position! BRA KILLEN!


Nu ska det bara snyggas till lite men på god väg!


Ska bli så kul på kursen i morgon jag är så laddad! Jag fick kallelsen av Carro som gärna ville veta vad vi önskar att träna på. Jag vill träna på


  • Fritt följ
  • Ställande (har ej börjat med detta   )
  • Koncentration och fokus
  • Uthållighet och kedjor

Så får vi se vad det blir av detta   Med lite hjälp av Carro hoppas jag på massa nya ideer!

 
 
Elin

Elin

5 november 2010 23:15

Klart Arrac ville pussa på cav-valp :) hihi

http://www.fluffmonster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards