Hundreda

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Emma Hammar - 4 december 2010 21:59

Första dagen på Niina Svartberg kursen som är två dagar i Tävlingspsykologi. Verkligen tok nyttiga saker och väldigt bra känner jag att gå denna INNAN jag börjar tävla! 


Vi pratar massor om koncentration, alltså förarens koncentration. Hur ska vi kunna kräva full fokus av hunden om vi inte har det? 


Mycket teori idag och lite praktik. Fick några bilder och så här kunde det se ut då vi skulle träna på saker som ekipaget inte kan påverka som händer i omgivningen på tävling. 

    

Vad gör man om man får en för stor apport? Kan jag påverka störningen? Vad gör man? Kan man behålla fokus efter sen störande miss av TL osv???


Här sår "TL" i mitt lag med anteckningar om VAD vi ska göra för dumheter för att störa ekipaget som "tävlar"   


Arrac på kurs     

Av Emma Hammar - 4 december 2010 18:00

Hittade en sida men hemmagjorda halsband, ja ni har väl börjat märka att jag gillar halsband då jag börjar samla upp ett lager   


I LIKE Kolla själv!


Uppdatering kommer om kursen ska på kalas nu måste käka och åka!


Se Ya

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards