Hundreda

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Emma Hammar - 15 december 2010 23:36

Dagens träning var ok. Inga moment alls. Det gick inte att träna på några moment med lill monstret. Han var alldeles uppe i varv så det jag fokuserade på var just hans attityd!


Inte gå in på lydnadsplan och pipa och ha sig. Vi arbetade oss ner mot planen när han har en bra attityd och när han började tramsa så gick vi upp igen och började om. Lagom när vi började få till det så hade det gått så lång stund att övriga gänget hade frusit fast och ville in och fika. 


Jag fortsatte dock att träna honom inne. Alla hundar utom en var med in. Så jag fortsatte att träna hans attityd när det är andra hundar nära. Han ska inte vakta mig så som han brukar göra. Det gick riktigt bra idag där inne, han var duktig och skötte sig super bra! Mer sådan här träning vill vi ha! 


För mig är det viktigast med att ha en hund som fungerar överallt. Har man en elithund som inte kan bete sig... Näää så vill jag inte ha det. En hund som det är ordning och reda på OCH som tar sig upp i toppen   


Som sagt så är han duktig att träna hemma utan andra hundar osv... Så det blev miljöträning idag, vi var på Waxholms BK (har aldrig varit där) och så flera nya hundar. Det var nog mycket än då för skitungen. Så ger detta lite tid så han får växa i lugn och ro så blir det nog bra med både fokus och attityden så man kan träna på lite moment också   


Nu ska vi sova... trött   

Av Emma Hammar - 15 december 2010 13:14

Fick beskedet igår! Nu är det godkänt för mig att hålla hundkurser i Socitesparken i Norrtälje! Fick mailet av Polisenmyndigheten igår. Jätteskönt eftersom jag behöver en större yta att vara på än tidigare. 


Så alla ni som har anmält er på kurs eller ni som funderar på att gå kurs för mig. Alla kurser utom noskurserna håll i Socitetsparken centralt i Norrtälje! Noskurserna hålls i skogarna i Riala!


Är du nyfiken på vårens kurser så gå in här!


Vissa av kurserna börjar bli fulla så vill ni gå kurs så börjar det bli bråttom om ni ska hinna få plats! 

Av Emma Hammar - 15 december 2010 13:11

Har du prövat att googla på dig själv?


Karro som kommenterade förra inlägget hade hittat mig genom att googla  på "Emma och Arrac". Jag var ju bara tvungen att testa. Fasen det blir massa träffar. Både min hemsida och blogg dyker upp samt mängder med kommenterar som jag har skrivit i alla era bloggar! 


Läskigt och coolt på samma gång! Fast jag vill ju synas såklart så att folk hittar till mina kurser! 

Av Emma Hammar - 15 december 2010 09:23

Idag ska det bli träning med den nya träningsgruppen! Så kul det ska bli. Det är lydnad som alla ska fokusera på idag. Det kommer att vara olika teman, men kan tänka mig att det blir mycket lydnad nu under vintern. Det den här träningsgruppen ska fokusera på är just lydnad och brukset. Så det kommer att bli spår ock sök också.


Sök är en sport som jag inte kan överhuvudtaget så det hoppas jag på så vi får testa på det!


Jag har lite prestationsångest bara... Jag är yngst, första tävlingshunden, minst erfaren... Jag är minst helt enkelt så jag känner pressen på mig nu    Det kommer bli så nyttigt för både mig och Arrac. Vi som bara tränar hemma hela tiden, det kommer bli helt nytt för oss. Det behövs verkligen om vi ska tävla i vår!


Jag håller fortfarande på med grunderna för ställandet (hopp-stå).  Så jag borde jobba vidare på det som vi kan minst på. Våran linförighet är inte heller bra. Har inte tagit tag i den ordentligt heller. Han fixar positionen, halter och svängar men raksträckorna är vi sämst på. Han går långt fram och skuttar.... Jättesöt men den går nog inte domaren på   


Ja nu kom jag på - Läggande under gång och linförighet på raksträckorna måste vi köra. Han blandar ihop dessa så nu måste jag träna in rutiner innan momenten så han VET vilket han ska göra. Vi har tränat massor med läggande så när vi ska gå tar han förgivet att det är läggande han ska göra... Inte bra. Så RUTINER!


Sen såklart hans attityd och fokus! Den behövs på den lilla slyngeln!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards