Hundreda

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Emma Hammar - 12 december 2010 18:09

Idag har jag och Husse gjort massa nytta och än är vi inte klara. Jag sitter och väntar på att strykjärnet ska bli varmt så jag skriver här så länge.


  • Dagen började med frukost och filmstund då vi tittade på "Bröderna Karlsson" Skitkul film se den!
  • Promenad med hundarna i det fina vädret
  • Baka pepparkakor - Husse har gjort degen 
  • Städa
  • Äta lunch
  • Baka lussebullar
  • Sy de eländiga gardinerna jag inte har gjort än... (men jag sydd eden sista nyss! Nu ska de bara strykas!)
  • Koka marmelad - Det gör husse nu
  • Göra middag - Klyftpotatis och färsbiffar med fetaost!
  • Sen hoppas jag att vi hinner se en film innan husse ska sova. Han ska upp kl 04:00 i morgon för att köra er alla till jobben mes bussen...

Så har den här pysseldagen sett ut. Sen lite här emellan har jag tränat hundarna inne. Arrac har nu börjat bjuda på hopp-stå. Har inte tränat det så mycket sen jag la upp filmen. Så nu håller jag på att döpa beteendet till "stå". 


Nu är järnet varmt   

Av Emma Hammar - 12 december 2010 09:13


En Schäfertik på 8 mån behöver ett nytt och stabilt hem! Ägarna vet ej om den är renrasig eller ej. Snäll, trevlig men har svårt för att vara ensam. Har redan haft 3 hem! Nu varande ägaren har åkt till Finland så hunden lämnas ofta bort till hundvakter som omöjligt kan ta han om hunden. Så just nu är det flera person som försöker hjälpa till och rasta tiken. 


Hittas inget hem snart så är risken stor för avlivning!


Kan du ge tiken ett stabilt hem? Eller känner du någon som kan det? Det är viktigt att hunden inte behöver byta hem flera gånger igen nu måste det bli den sista flytten! Ensamhetsproblemet kan vara ett symtom på den otrygghet som kommer med att byta hem så ofta på kort tid! 


Hunden behöver ett tryggt, stabild och kärleksfullt hem!


Intresserad? Kontakta mig på info@hundreda.se 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards