Hundreda

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Emma Hammar - 10 december 2010 22:17

Är ju anmäld till Brukslydnad och uppletande Elitsatsning hos Maria Hagström nästa år. Men nu börjar jag bli lite nervös då jag läste detta på hennes hemsida...


Inför kurserna 2011 här på Skogsborg är det oerhört många anmälda. I mitten på december kommer besked om plats. Det är himla kul att så många vill komma på kurs men det känns jättetråkigt när långt ifrån alla kommer att få chansen. Troligen blir det ett par extra kurser men inte ens det kommer att räcka på långa vägar!


Får se om jag har en chans att få en plats. Jag anmälde mig ca 5 timmar efter att hon hade släppt kurserna. Men hon går nog på vilka ekipage som har anmält sig... Så den som lever får se...

Av Emma Hammar - 10 december 2010 10:14

Ute och gick med Arrac nyss och vi tränade och busade. Vi var på hemväg när Arrac springer bakåt. Jag vänder mig om och ser en av grannarna som bor längre bort på vår väg. Arrac sprang fram mot honom och jag kallade in honom...


... Men samtidigt som jag ropar på min hund så sparkar gubben mot Arrac!!! Fan va arg jag blev och Arrac också som börjar skälla mot honom och cirkla runt honom som en vallhund gör. Jag sa till gubben han är inte farlig, strunta i honom och bara gå vidare. Då sparkade han igen!


Jag sa åt honom att inte sparka åt min hund. Då gör gubbfan det igen! Arrac börjar ju skälla ännu mer! Han sa surt till mig "har du inget koppel på hunden". Jag svarade att klart jag har koppel men du gör det bara värre genom att spraka mot min hund! 


Jag fick ju inte in Arrac eftersom han var upptagen med hotet! Gubben sa någon mer sur mot mig och jag vet bara att jag svarade att har koll på min hund men han förstör bara genom att skrämma honom. 


Tror ni inte att gubbjävlen sparkar igen! Jag sa åt honom att kan du bara gå och strunta i min hund du gör det bara värre! Sluta skräm min hund!


Gubben stirrar stint på mig och jag sa "kan du bara sluta och gå härifrån!". Han gjorde ett sista utfall mot Arrac. Jag försökte kalla in Arrac under hela händelseförloppet. Det var inte förren gubben hade ryggen mot oss och fortsatte att gå som jag fick kontakt med Arrac och också hade slutat att skälla. Arrac tänkte gå efter igen då jag sa "nej" då tittade gubben bakåt men Arrac hade blicken vända mot mig och kom tillbaka till mig. 


Nu kunde jag koppla upp honom och fortsätta att gå. Vi skulle åt samma håll så vi gick kanske 20-30 m bakom gubben... 


Jag är så ARG! Ok att man inte gillar hundar eller är skraj men när ägaren säger åt en klart och tydligt att sluta du gör det bara värre. Den gubben är alltid ute och går och han tittar alltid surt på mig och mina hundar så det är ju uppenbart att han avskyr hundar! 


Jag som tidigare varit lite osäker och feg när människor är dumma blev lite paff själv när jag sa till på skarpen. Jag var neutral första gången jag sa något till gubben, trots att han redan hade sprakat en gång. Men när han fortsatte då bart det för mig jag talade om men hela handen vad jag menade och jag var fan inte trevlig! Ursäkta språket men det finns inte ord för HUR arg jag är. Sparka och hota min hund gör man bara inte! 


Visst att vi hundägare BARA har skyldigheter men ska folk så bete sig hur som helst bara för att hundägarna bara har skyldigheter?????!!!!!!! Nej det får man inte! Han kunde ha bett mig att koppla min hund på en gång så hade jag självklart gjort det. Jag hade kunnat kalla in Arrac utan problem om han inte hotat honom. Den skärpa Arrac och alla hans syskon besitter är inte att leka med, klart jag är glad att Arrac inte gjorde något dumt. Men jag hoppas att gubben en dag får sig ett fint bett av någon! Om det så ska vara av mig själv!

Av Emma Hammar - 10 december 2010 08:13

Helt otroligt! Jag får hela helgen ledig det är en sådan lyx! Slapp åka och handla julklappar på lördag eftersom jag blev färdig igår. På söndag så skulle jag ha haft spårgruppen och en specialbokad kurs och träffa träningsgruppen för första gången. Spårgruppen, ja titta ut så har ni förklaringen. Inge spår i den här snön. Har flyttat fram den. Den andra träningen så var de tvungna att jobba extra så den är också framflyttat. Sen har vi träningsgruppen som jag verkligen har sett fram emot, fast det gör inget då man är så trött och sliten som jag är så orkar man ändå inte vara på topp. Där var det så många i gruppen som är sjuka men vi ska ses i veckan på onsdag istället så då hoppas jag att alla är pigga och glada!


Ledig helg - here i com!!!

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards