Hundreda

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Emma Hammar - 28 december 2010 19:32

Fyverkerier borde vara OLAGLIGT! 


Ja det borde det! Nyss så började grannarna panga på rejält med pjäser här över vårt hus. Zelda är väldigt, väldigt rädd för både fyverkerier och för skott! Så Robbert var snabb med att ta upp Arrac till mig eftersom Zelda blev tok rädd därnere. 


Jag VÄGRAR att ha en till skotträdd hund! Inför nyår har jag laddat upp med lugnade till Zelda från veterinären och så kommer jag trycka ner vadd i öronen på henne och poppa hög musik! Hoppas det lindrar lite. i Värsta fall får husse och jag fira nyår på varsitt våningsplan med varsin hund. Arrac är inte skotträdd och får  inte bli det. Nu skällde han på dem då de lätt som någon höll på med någon ute på vår tomt, han vaktade men slutade när jag sa till honom. 



Man kan ju inte gömma sig för dessa eländiga saker! Ska jag nu gå och oroa mig hela veckan för att de pangar när som på dagarna innan nyår? Vad händer om jag lämnar båda hundarna hemma ensamma som jag brukar göra och så brakar det lös ute? Zelda blir ju helt förstörd!!! Vad händer med Arrac då??? 


De får BARA användas vid tolv-slaget på nyår och aldrig mer! 


Helst vill jag att de borde FÖRBJUDAS helt och så tycker jag att kommunen kan anordna vissa utvalda platser som man får åka till om man vill se pengar brinna upp och höra på lite pang pang! Så vi med rädd hundar kan VÄLJA att avstå och stanna hemma! Nu kan man inte ens gömma sig hemma!!!


Zelda är fortfarande lite upprörd och är på sin vakt hela tiden. Hon är beredd på att fly! Nu är det 15 min sedan sista smällde... Arrac är glad och lycklig och bara springer runt och busar som han brukar göra... Han försöker få igång Zelda att leka med honom utan större framgång då hon går undan. Hon brukar svara med lek. Nu tittar Arrac lite sorgset på Zelda när hon går....


Folk är idioter!


Vad tycker ni?

Av Emma Hammar - 28 december 2010 19:17

Träffade Angelica och Bowie idag och gick en långpromenad hemma hos dem. Vi gick i 2h. Skönt då var dagens promenaden avbockad i tränings schemat.


Men kan säga att det inte var kul för min rygg. Vi gick i en liten uppförsbacke och jag trodde jag skulle dö! (Ja vet, lite drama queen får man väl vara  ) Nej men det gjorde fruktansvärt ont och Angelica stackarn fick lyssna på mitt gnäll. Varje steg jag tog kändes som jag blev en rygg kota kortare. Nu har det värsta gått över. Tur att jag var med trevlig sällskap som lindrade smärtan   


Jättemysigt att gå hundpromenad med någon annan och inte alltid gå själv. Så mycket trevligare för både oss och hundarna!


Jag måste ha bättre hundgodis med mig nu eftersom jag inte klarar av att kampa med Arrac... Så kokt kyckling och julskinka hade jag med mig som belöningar idag! MUMS sa Arrac! Nästan lika bra som leksaken, men bara nästan    

Av Emma Hammar - 28 december 2010 12:26

Arrac fick vara med i aussiekallendern 2011 med en valpbild i April månad! Bilderna ska passa in i årstiden men bilden är tagen då Arrac är 10v gammal så det i slutet av november eller början av december som bilden är tagen   Det är väldigt många bilder på Blåvingar i kalendern! KUL jö!


Min lilla plutt   

Av Emma Hammar - 28 december 2010 11:29

Det är mycket dumt att krocka runt jul och nyår har jag kommit fram till. Var hos läkaren idag och jag blev sjukskriven en vecka till så jag kommer tidigast att jobba den 7 januari. Läkaren skickade mig till sjukgymnasterna som givetvis alla utom en har semester. Så jag kan inte få hjälp så snart som jag skulle behöva! Läkaren sa att jag kan få kroniska smärtor i muskulaturen om jag inte rehabiliteras snart   


Så ett tips om du ska krocka så gör det inte runt storhelger för då får du knappt någon hjälp! Fast det bästa är ju att låta bli att krocka    

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards