Hundreda

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Emma Hammar - 16 december 2010 17:55

Peace var här idag! Det är en av Arrac's systrar. Vi gick en runda i skogen på 5km och det tog hela 2h när man pulsade runt i den här snön! Riktigt busväder var det men i skogen var det vindskydd. Några sträcker gick vi mot vinden men efter nästa sväng var det lugnt och stilla igen. 


Det var nästan 1 år sedan de var här och hälsade på oss. Men vi har ju träffats flera gånger under året på andra ställen. 


När vi klev utanför dörren så står Sussie och Peace 20 m bort och Arrac började tjuta av glädje på än gång! Visst var det syrran! SÅ glad han var! Annars är han inte så glad om det går hundar utanför hans hus. 


De busade och röjde och hade skitkul! De är så lika de här två. De är mycket lika till sättet och i kroppen. Nu är hon merle så det är svårt att se på bilder men om man känner igenom dem så är de lika!


Bus bus!


   

Åh en bild då de kan stå stilla    resten är röj röj!!!




Här kommer lite jämförelsebilder på syskonen som valpar och nu som unghundar!


   Här är en bild från den 30 december 2009 när Peace var hos oss sist.


Och här är dem idag på en mycket suddig bild! Hoppas Sussie fick bättre bilder med systemkameran så kanske jag kan få en och byta denna     


Av Emma Hammar - 16 december 2010 16:19

Vi har fått julklappar redan! Som jag sa så var det kul att gå till brevlådan idag. Zelda och Arrac har fått en varsin alldeles egen julklapp av Diesel! 


Diesel och hans matte har gått alla kurser jag har haft den här hösten! Ett jätteduktigt ekipage! 


Tackar så hemskt mycket!!! Zelda och Arrac lovar att inte öppna förren på julafton! Paketen ska få ligga under granen   



Tack Diesel och Gunnika! Jag blev helt rörd när jag såg att mina hundar har fått julkapp av er   

Av Emma Hammar - 16 december 2010 16:18

Nu har boken kommit! Ska bli jättekul att börja läsa   


Av Emma Hammar - 16 december 2010 16:06

I helgen och idag har Robert gjort marmelad som vi ska ge bort i julklappar. Medan han gjorde den nya sorten idag så passade jag på att snygga till de han gjorde i helgen. 


Tror att de är jättegoda! Smakade lite när den var varm i grytan när den fortfarande var rinnig och det var SÅÅÅ GOTT!

  

Vad tycks om dekorationen? Jag tycker själv att det blev fint! 


Av Emma Hammar - 16 december 2010 12:36

Arrac's MH resultat i spindeldiagramet. Vet inte exakt när det kom in i hunddata men jag har varit inne och kollat ofta. Idag är den exakt 2 månader sedan vi gjorde MH i Alunda. Det som sagt inte blev som vi hade tänkt på MH:t var just lekintresset. Trodde att han skulle få 4- och 5:or rakt igenom. Men min lilla skitunge var lite "för" lydig. Han har ett enormt lekintresse och föremålsintresse. Mycket på grund av det som jag har varit så noga att lära honom att vänta på varsågod efter massa blodiga krigsskador! Sen han lärde sig att vänta har mina händer varit hela och fina!    


Jaja jag vet ju att han ÄLSKAR att leka! 



Av Emma Hammar - 16 december 2010 10:54

Nu har Arrac's MH resultat registrerats på SKK Hunddata! Nu ska jag bara lista ut hur man får fram ett spindeldiagram på hans resultat så jag kan lägga upp det på Arrac's sida   


Vill ni gå in och titta så är hans reg nr S60328/2009 .


Någon som kan detta med spindeldiagram? 

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards