Hundreda

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Selen passar inte...

Av Emma Hammar - 26 december 2010 18:49

Skit också! Vilket stolpskott i butiken som var värdelös på att hjälpa oss. Prövade selen i lugn och ro igen här hemma och Arrac kan ju knappt andas! 


Jag fick be snubben hjälpa oss flera gånger... han bara stack från oss... Ska man behöva be om hjälp flera gånger? Stannar man inte kvar tills kunden har fått hjälp klart? Arrac äår ju lite stissig i djuraffärer och kan inte stå still så det är svårt att se hur den sitter. När jag sen fick hjälp gång nummer tre så sa jag åt Arrac att stå stilla vilket han gjorde jättebra medan killen kollade hur selen satt. Han hade allt han behövde för att se om den satt bra. Han sa att Arrac kanske skulle ha en MINDRE (fast det var minsta storleken)... 


Då sa jag att jag tar den om den sitter bra. Då ryckte killen bort lappen på selen för att han inte hade tid att vänta på att vi skulle ta av den och så slog han in den i kassan. Jag hade ju inte tid att betala då jag tar hand om min hund. Husse fick hoppa in. Medan de sköter betalningen så ska jag ta av selen...


... som KNAPPT går att ta av! Arrac får panik och han håller på att kvävas. Jag andas och försöker ta det lugnt och tänker att det kanske är svårt att ta av för att Arrac är lite stissig.


Väl hemma i lugn och ro vill inte Arrac ha på sig den dumma selen igen. Vi tog det varsamt och satte på den igen. Och jag blir helt knäpp! Får ju knappt in ett finger i halsen!!! Den är FÖR trång i halsen och Arrac beter sig som om han får kvälvningar så visst fan är den för liten! Hunden måste ju kunna andas! 


Måste åka in i morgon igen och byta... men puckot drog ju bort lappen... byter de inte in den blir jag arg!


Som Bella sa "lyckan över selen var kortvarig..."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Hammar - 26 maj 2013 22:57

Nu vill vi starta om med en ny blogg och med ny motivation för träning och livet med hund! Den här kommer ligga kvar vill inte radera alla minnen, framförallt inte eftersom Zelda finns med här      NYA BLOGGEN ...

Av Emma Hammar - 25 maj 2013 23:28

En spännande dag och kollat på ett par hundars MT. Kul och spännande! Det är första gången jag ser det nya. Jag såg en Rottistjej och en Aussiekille båda snart fyra år. Bilden är på Disco som inte var ett dugg rädd för dumpen! Precis som han träf...

Av Emma Hammar - 24 maj 2013 12:47

Mitt och Arracs akilleshäl i lydnaden är fotgåendet! Ja varför då? Matten verkar tycka att det var det tråkigaste att träna helt enkelt    Jag har nog också gjort alla tabbar man kan så alla dessa känner jag till väl    Nu då ska vi se om jag lyckas ...

Av Emma Hammar - 23 maj 2013 21:06

Lite miljöträning blev det innan vi skulel in till Jessica Pelz för återbesök. Jag gillar att han börjar få ett fint lugn i milöer och bara kan lägga sig fint när jag sätter mig.       Jessica hade massor med positivt att säga. Vi är på rätt...

Av Emma Hammar - 22 maj 2013 15:02

Jag och Arrac drog till Norrtälje för att möta upp Angelica och hennes hundar Bowie och Ink för en promenad. Vi har var ute i 1,5h och strosade runt i lugnt tempo. Arrac blir påverkad av tempot och kan lättare bli stressad vid ett hundmöte än om vi b...

Hundreda

Jag håller hundkurser, privatträningar och tar emot problemhundar.

Vill du veta mer gå in på hemsidan

www.hundreda.se

Om oss

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Följ oss

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards